Indkøring

Besøg.
Vi sender i måneden før opstart et velkomstbrev ud til Jeres barn, hvor vi opfordrer Jer til at komme på besøg med Jeres barn inden opstart. Her vil vi rigtig gerne give Jer en rundvisning i børnehaven, så huset er set og dermed genkendelig, når barnet begynder rigtigt.
På besøget har I også mulighed for at stille spørgsmål, og få lavet aftaler om opstarten.

Opstarten.
Børn er forskellige. Derfor kan vi ikke sige at I forældre kan nøjes med at bruge 2 dage på indkøringen og så kører det bare. For nogle er det sådan for andre ikke. Det er individuelt. Det er vigtigt at I afsætter tid til Jeres barns indkøring i institution og vi har en forventning om at I som forældre er med til opstarten, i det omfang jeres barn har behov herfor.
Når I er på besøg kan vi snakke om, hvordan Jeres barn er. I kender det bedst - og derudfra ligger vi en overordnet plan.

Primærpædagog.
Det vil være jeres barns primærpædagog, som vil stå for indkøring af barnet. Dette for at sikre den vigtige tætte og trygge tilknytning. Men de øvrige voksne vil alle sammen gøre sit for at jeres barn er trygt og at I alle falder godt til. Som familie må man gerne gøre brug af de øvrige personaler - vi er her for at hjælpe jer :-)